תחתית החבית של הציונות הדתית: שכונה מיוחדת לדתלשי"ם

    על פי המארגנים ''הדילמות איתם מתמודדים הדתלשי"ם אינם פשוטות: מצד אחד משפחה דתית, מצד שני חייהם כחילונים. מצד אחד רצון לשיוך תרבותי לחברה הדתית, מצד שני חזות והתנהגות הנראית כחילונית"
    אבי יעקב No Comments on תחתית החבית של הציונות הדתית: שכונה מיוחדת לדתלשי"ם

    הדלי"ם מוכיחים את אמיתות האמרה 'אף פעם אל תגיד שלא יכול להיות גרוע יותר' • "כאן לא תהיה ועדת קליטה שתבדוק אורך שרוולים" אומרים מייסדי הקהילה החדשה • למה הם מפרסמים את זה בעלוני השבת?

    על פי המארגנים ''הדילמות איתם מתמודדים הדתלשי"ם אינם פשוטות: מצד אחד משפחה דתית, מצד שני חייהם כחילונים. מצד אחד רצון לשיוך תרבותי לחברה הדתית, מצד שני חזות והתנהגות הנראית כחילונית"
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם חשבנו שראינו הכל במערכת היחסים הבעייתית של הציונות הדתית עם דת ישראל המקורית טעינו. אף פעם אל תגיד שלא יכול להיות גרוע יותר ואת זה יוכיח הפרויקט החדש שמפורסם תחת הכותרת: נופלים בין הכיפות.

    לראשונה בישראל מוקמת שכונה חדשה, "נוה דרור" שמה, שמיועדת לדתל"שים – דתיים לשעבר שעזבו את הדת ומחפשים לגור עם אנשים כמוהם וככתוב במסכת סנהדרין "כינוס לרשעים רע להן ורע לעולם".

    "הציבור הדתי לא אלוף העולם בלקבל את השונה – אז השונה יקים לעצמו קהילה משלו. כאן לא תהיה ועדת קליטה שתבדוק אורך שרוולים" אומרים מייסדי הקהילה החדשה.

    המושג "דתלשים" השתרש בציבוריות הדתית לאומית כביטוי לאלה אשר גדלו בציבור הדתי לאומי אך בשלב מסוים "חצו את הקווים" ועברו לחיות כחילונים, אך עדיין שומרים, לטענתם, על מערכת יחסים מסוימת עם הדת. על פי מחקרים שנעשו, כשליש מדור הכיפות הסרוגות משיל את הכיפה בבגרותו.

    על פי המארגנים "הדילמות איתם מתמודדים הדתלשי"ם אינם פשוטות: מצד אחד משפחה דתית, מצד שני חייהם כחילונים. מצד אחד רצון לשיוך תרבותי לחברה הדתית, מצד שני חזות והתנהגות הנראית כחילונית".

    "אך כאן זה עוד לא נגמר: גם כאשר הם שולחים את ילדיהם לחינוך הדתי, ומגיעים לבתי הספר ללא כיפה, הם נתקלים לעיתים רבות למבטים עוינים. ועוד לא דיברנו על אלה המגיעים לבית הכנסת בערב שבת אך נוסעים לאחר מכן לבלות עם חברים".

    חברת הנדל"ן "הרי זהב" יוצאת בקמפיין פרסומי רחב היקף בעיתונות הדתית בו היא מזמינה את אותם חילונים לקבל מענה לצרכים: "כמו כל אוכלוסיה, כשמסתכלים עליה מרחוק כולם דומים, אבל כשנוגעים באנשים מגלים את השוני. מדובר בעצם בשתי קבוצות: ישנם את הדתלשי"ם אשר טרקו את הדלת אחרי חייהם הקודמים ואינם רוצים שום קשר עם החיים שהיו להם. אך ישנה קבוצה שניה, אשר רוצה את החיבור לעבר מתוך אורח החיים החדש שהם בנו – ולהם עד היום לא היה בית, תרתי משמע".

    השכונה "נוה דרור" נמצאת ביישוב הוותיק מבוא דותן, אשר נמצא בצפון השומרון מרחק של עשר דקות נסיעה מהעיר המתפתחת חריש.

    "כאן לא תהיה בעיה של וועדת קליטה שתבדוק אורך שרוולים, ולא יצטרכו לשקר לוועדת הקליטה אודות אורח החיים הדתי" אומרים מקימי השכונה החדשה. "כשמה של השכונה כן היא: מקום של דרור. איש איש על פי דרכו. הציבור הדתי לא אלוף העולם בלקבל את השונה – אז השונה יקים לעצמו קהילה משלו" אומרים מייסדי הקהילה.

    מה שנותר לתהות זה למה הם מפרסמים את זה בעלוני השבת המחולקים בבתי הכנסת? האם הם מבינים שגם שם, בקרב הציבור שנחשב לדתי והולך לתפילה, נמצא קהל יעד מתאים לרכישה?

     3953da981d73c56e7f3125a676678aec



    0 תגובות